We doen een rondje Zuidoost-Azië!

Chiang mai en Pai

We hebben het overleefd. Drie dagen in de de jungle zonder enige vorm van elektriciteit, fatsoenlijke wc's, zachte bedden en andere luxe dingen die in Nederland heel vanzelfsprekend zijn. Maar wat blijkt, zonder die dingen kun je toch aardig wat geluksmomentjes beleven. Als je bijvoorbeeld uiteindelijk na een uur zweten uiteindelijk boven aan die berg staat en een prachtig uitzicht hebt over een prachtige groene vallei doet dat toch wat met je.

Op dag 1 van de trekking werden we 's ochtends opgehaald bij ons guesthouse met de jeep. Zo'n twee uur later waren we in de jungle. De tocht begon op slippers, wat marlie heeeeel fijn vond. Maar aangezien we door verschillende stroompjes heen moesten lopen was dat toch wel handig. Na zo'n drie uur (voornamelijk bergop) gelopen te hebben kwamen aan bij een tradiontioneel dorpje van de Karen-stam. Hier zouden we de nacht doorbrengen met heel onze groep (14 man) in een hok op palen. Ons bed: een matje op wat bamboe met een slaapzak erop. De douche: een open hutje van bananenbladeren met ijskoud water. De wc: een gat in de grond en doorspoelen deed je met een emmertje water. Douchen was nog nooit zo verfrissend en van het slapen is weinig gekomen.

Dag 2: Gelukkig een iets vlakkere wandeltocht. Tijdens de lunch begon het echter wel hard te regenen waardoor het laatste uurtje naar waterfall camp een aardige glijpartij was. Gelukkig werden we een beetje beschermd door oh oh my buddhaaaaa (de uitspraak van de gids die we zo'n 50x per dag hoorde). Na het van de berg af glijden kwamen we bij het kamp, en gingen we op zoek naar de douche. Die bleek er echter niet te zijn, maar waarom zou je ook als je een waterval op 10m afstand hebt! Dus aan het eind van de middag lekker gedoucht onder de waterval. Dat water dat keihard op je neer klettert terwijl je je haren staat te wassen is toch ook wel een ervaring om niet snel te vergeten. Deze nacht bestond ons onderkomen uit een luxe bungalow, lees: houten hutje op palen met een matje en een klamboe met gaten erin zo groot dat er zelfs muizen doorheen zouden kunnen. Beetje useless dus. Maar 's ochtends wakker worden met het geluid van de waterval gemengd met andere jungle-geluiden maakt toch alles weer snel goed.

Dag 3:

Deze laatste dag hebben we nog maar een uurtje gelopen. Daar waren we opzich wel blij mee want onze spieren waren dit toch niet helemaal gewend. Na een uur kwamen we bij het olifantenkamp. Daar hebben we op een olifant een rondje door de jungle gelopen en ook nog even door de rivier gebanjerd. We zijn er nog steeds niet helemaal over uit of we dat nou leuk vonden of niet; de omgang van de mahouts(mannetjes die met de olifanten werken) met de olifanten liet naar onze mening wat te wensen over.
We sloten de middag af met een relax tochtje over een rustige rivier op een bamboe-vlot. Bamboo-rafting noemen ze dat hier. Wij waren vooral blij dat we even niets zelf hoefden te doen.

De trekking was aardig pittig, we hebben wel even bij moeten komen, maar we hebben wel ontzettend genoten.

En nu zitten we in Pai. Een klein hippiestadje in de bergen op drie uur rijden van chiang mai. Over hoe we er gekomen zijn gaan we niet te veel vertellen, alleen dat de rijstijl van de chauffeur van onze minivan wat verschilde van de westerse rijstijl die wij gewend zijn. Maar goed we zij leven aangekomen en nu zijn we lekker aan het genieten van de relaxte sfeer hier. De eerste twee cocktailtjes zitten er al in :)

Morgen gaan we voor het eerst een motorbike huren om de omgeving van pai te verkennen. Daarna vertrekken we weer terug richting bangkok om vanuit daar door te reizen naar cambodja. We houden jullie op de hoogte!

Gerald

Mooi verhaal. Ik had de trekkings vanuit Chiang Mai opgezocht op internet en kreeg inderdaad al de indruk dat het niet voor watjes was. Och, de inspanning vergeet je, de herinneringen blijven. Geniet ervan !

Michiel

Mooi verhaal inderdaad! Maar heel die trekking stelt natuurlijk niks voor vergeleken met een cursus thais koken!

Patrick

Mooi verhaal! En er zitten ook nog eens foto's bij!
Zo krijg ik in ieder geval een indruk van het land zelf :D

Goed opletten bij die cursus thais koken hé . .

Lonneke

Super gaaf om te lezen ladies! Heel veel plezier in cambodja vast, over een maandje reis ik jullie een stukje achterna door thailand dan ;)

X

Sacha

Klinkt echt super leuk! Ik ben wel een beetje jaloers op jullie hoor! Geniet er van en ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen.

Marlie

@ Lonnie, breng je regenjas maar mee...

Danny

Haha, mooie cultuurschok voor jullie dus. Klinkt allemaal erg goed. Geniet er van!

Saskia

De foto's zien er mooi uit! En zo te lezen vermaken jullie je prima ;)! Veel plezier!!

Cilia

Pai!!! Echt ben super jaloers.. In Chang Mai wel naar t pancake restaurant gaan, super lekker, staat in de reizigers bijbel, Lonely planet..

Wendy

Zoo dat klinkt heel goed allemaal! En mooie foto's hoor! Veel plezier en geniet ervan, maar dat komt vast helemaal goed!

Anja

Leuk om jullie nu ook te kunnen volgen, jullie verhalen te lezen en de prachtige foto's te zien. Ga zo door dames.
Geniet ervan. Veel liefs

Linda

Klinkt goed allemaal. Altijd leuk om dit soort reisverhalen te lezen. Heel veel plezier daar!

Marjan en Peter

Nou meiden wat erg leuk allemaal, we genieten van jullie mooie verhalen en foto,s. Geniet er nog maar van. We zijn erg benieuwd naar jullie volgende verhalen en foto,s.
Veel liefs van ons.

Joyce

Heeeey ladies,

Super leuk om te lezen allemaal!

Geniet er nog van, liefs xx!

Lieke

Hee meiden!
Gave verhalen, ik zou zo in het vliegtuig stappen om bij jullie aan te sluiten!
Klinkt allemaal zooo super gaaf!
Geniet ervan en sta vooral stil bij het feit dat je even niets hoeft waar je geen zin in hebt:)!

Liefs!

Kitty

Hallo meisjes,
Klinkt fantastisch allemaal, lekker avontuurlijk. Geniet van jullie reis.
Wij volgen jullie op afstand, dus lekker vaak schrijven.
Liefs

Kasper

Enorm leuk verslag en mooie foto's. Hoe groter de ontberingen, hoe mooier de momenten en hoe intenser je ze beleeft. Geniet er zoveel mogelijk van. Hier blijf je nog jarenlang met weemoed aan terug denken.

Kirsten

Ahh meiden wat klinkt het allemaal cool zeg! Ben zeker jaloers op jullie. Fijn dat jullie t zo goed naar jullie zin hebben! Geniet er nog van eh! xxx