We doen een rondje Zuidoost-Azië!

Welkom!

Jaja, het gaat dan toch echt gebeuren...we hebben het ticket geboekt (met dank aan Suus)! Dus na lang wachten mogen we dan eigenlijk aan de slag en een verhaal typen op ons blog. En allemamagies wat hebben we (nouja, Marlie eigenlijk) daar naar uit gekeken! En nee, het is niet de ervaring van de reis, de zoektocht, de adembenemende uitzichten, de geweldige anekdotes of wellicht zelfs de discussies met Pol waar ik naar uitkijk. Maar nee, het schrijven van de jaloersmakende, benijdenswaardige verhalen waarvan iedereen denkt; was ik daar ook maar. Daar zal het dan ook niet aan ontbreken tijdens onze reis, bij deze beloofd aan de thuisblijvers!

Even alle ongein op een stokje; we gaan het echt doen! Een rondje Zuidoost-Azië. Onze ouders hebben ooit de fout gemaakt om ons mee te nemen naar Maleisië en toen waren we allebei verkocht. Dit deel van de wereld willen we verder ontdekken en dan niet tijdens een drieweekse vakantie maar een echte REIS. En nou mocht het toch zo zijn dat Marlie haar diploma heeft gehaald en Paulien ruimte heeft tussen haar bachelor en master. Wij zeggen; een ideaal moment om onze droom na te jagen!

Op 21 mei vertrekken we naar Bangkok (met een of andere hippe vliegmaatschappij van een rijke sjeik. We hopen dat we in ieder geval aan zullen komen..) en van daaruit doen we een rondje Thailand. In Bangkok nemen we even de tijd om te acclimatiseren en vervolgens bezoeken we in ieder geval de bergvolkeren in het noorden. Na Thailand trekken we door Cambodja naar Vietnam. In Cambodja bezoeken we Siem Reap & Phnom Penh en verkennen we het binnenland. In Vietnam zullen we onze musical behoeftes bevredigen door een bezoek aan Ho Chi Minh City, beter bekend als Saigon. Niet dat dat verder iets met elkaar te maken heeft ;) Vanuit Zuid Vietnam is het de bedoeling dat we in Hanoi uitkomen maar op welke manier we deze trip zullen maken is nog een klein mysterietje. Vanuit Hanoi vliegen we naar Indonesië en daar gaan we van het goede leven genieten. We zullen er verschillende eilanden bezoeken waarna we eindigen op Jakarta. Vanuit daar vliegen we namelijk op 13 augustus terug naar Düsseldorf.

Tijdens de reis zullen we zoveel mogelijk proberen om de binnenlanden te bezoeken. Niet de gebaande, toeristische wegen maar echt het Aziatische leven proeven en beleven. Hoe we dit allemaal gaan doen zien we grotendeels ter plekke maar de komende weken staan ook in het teken van uitzoeken en oriënteren (en sparen, maar dat is ondergeschikt). Welke dingen willen we perse zien en wat zijn überhaupt de mogelijkheden?! Iedereen die ons namelijk een beetje kent weet dat we nooit geheel onvoorbereid weg gaan. Dus laat de zoektocht maar beginnen...via deze weg houden we jullie op de hoogte!